‘AKP’deki gerileme, seçmen-parti bağının gevşediğini gösteriyor’
Siyaset Bilimci Prof. Dr. Tanju Tosun, birinci tür sonuçlara ilişkin değerlendirmesinde, AK Parti’nin seçmenle bağlarının zayıflamasına dikkat çekerek, MHP’nin oylarındaki artışı, MHP’ye giden oyların geri dönmesi olarak açıkladı. AK Parti.
Evrensel’den Emirhan Durmaz’ın sorularını yanıtlayan Tosun, ikinci tur için yüz yüze iletişimin artırılması gerektiğini belirtti.
Tosun, “Ekonomiden olumsuz etkilenenlerin sandık başına gitmeme ihtimali var. Ancak görünen o ki, Cumhur İttifakı’nın ‘beka ve güvenlik’ odaklı kodları seçmen tarafından alınmış ve ‘güvenlik’ olgusu ortaya çıktı. Yoksulluk bu kaygının geri planında kaldı. Umut ve barışa dayalı bir telaffuz geliştiren Kemal, “Bey Bey kaygıların telaffuzunu geliştirmeliydi” dedi.
Seçmen tercihlerinde parti pasifliğinin ön plana çıktığını belirten Tosun, “Siyaset biliminde oynaklık endeksi dediğimiz bir kavram var. Seçmenlerin parti tercihlerinde pasifliğini ifade eden bu oran, eskiye göre oldukça artmış görünüyor. 2018 seçimlerine öyle ki 2018 seçimlerinde yüzde 5 civarında seyreden oran 2023 seçimlerinde yaptığımız hesaplarla aynı doğrultuda, bir öncekine göre yüzde 17’ye çıkmış durumda bu da olağan durumu ortaya koyuyor. geçiş olgusu, volatilite endeksi bu seviyedeyken yüzde 4-5’lik bir marjla önde olmak ikinci türü hiçbir şekilde garanti edemez” dedi.
‘KENDİ GÜÇLERİNİ GETİRMELİLER’
Millet İttifakı Cumhurbaşkanlığı adayı Kemal Kılıçdaroğlu’nun ikinci tur öncesi söylemlerini değerlendiren Tosun, “Kemal Bey temel tıpta umut-barış temelli telaffuzla dinleyici kitlesini pekiştirmeyi başardı. Dil hakim oldu. Bu telaffuz şekli. Türkiye’nin sosyolojik dinamikleri göz önüne alındığında olumlu bir etki yaratabilir.Ancak tabii ki Ogan gibi yeni müttefikler oluşturmaya çalışıyor.Kemal Bey’in endişelerini gidermeye yönelik bir politika izlemesi muhtemeldir.Daha agresif kampanya dilleri göreceğiz. Ancak Kemal Bey’in rakibini saldırgan bir dille eleştirmek yerine kendi güçlü yönlerini öne çıkarması bence daha doğru olur. Artan ve vurgulayan görüyoruz” dedi.
“İKNA ETMEK İÇİN YÜZ YÜZE GÖRÜŞMEK GEREKİR”
Son olarak ikinci tur strateji önerilerini sunan Tosun, “Kitleleri ikna etmek için hem çok güçlü bir medya etkileşimi hem de güçlü bir yüz yüze bağlantı gerekiyor. Bazı sivil toplum kuruluşlarının devreye girmesi gerektiğine inanıyorum. daha geniş alanları etkilemek için” dedi. (HABER MERKEZİ)